Smerter

Smerter er kommunikation fra din krop. Det er en del af kroppens forsvar der prøver at fortælle dig at der er noget galt.

Smerter kan skyldes fysiske skade eller være et symptom på sygdom og derfor er det selvfølgelig væsentligt at du har opsøgt din læge for at blive udredt.

I det tilfælde at lægen ikke finder nogle tegn på fysisk sygdom vil det ofte gå under diagnosen funktionelle lidelser, der er er en fællesbetegnelse for symptomer som brystsmerter, svimmelhed, hovedpine, søvnproblemer eller smerter fra bevægeapparatet som der ikke kan findes nogen lægelig forklaring af.

Det viser sig dog ofte at disse lidelser er opstået i forbindelse med længerevarende stress og er kroppens måde at prøve at sige fra på. Og I det tilfælde af hvor du ikke lytter til din krop prøver at fortælle dig, vil intensiteten af smerterne oftest forværres.

Når nervesystemet er i ubalance over længere tid kan der opstår en inflammations lignende tilstand i kroppen.

Når en smertesensor aktiveres sendes der signal gennem en nerve og ind til rygmarven, hvor der sker det at en refleks sørger for at aktivere vores muskler sådan at vi  helt automatisk flytter fx hånden fra kogepladen, hvis vi har brændt os.

Samtidig sendes der også besked til vores hjerne, der frigives stresshormoner, vi bevæger/flytter os bevidst, vi vurderer hvad der gør ondt, hvorhenne, hvor meget osv. Vi reagere herpå med ubehag, angst eller frygt eller vurderer informationerne med vores fornuft hvordan vi skal reagerer i situationen.

Både akutte og kroniske smerter er ofte forbundet med ubehag som træthed, kvalme, fordøjelsesproblemer, depressive følelser, irritation og  nervøsitet der har en begrænsende og negativ indvirkning på vores aktiviteter/omgivelser i hverdagen.

Gennem Neuro Kommunikation

Smerter påvirker dit nervesystem så der frigives stress hormoner. Hvis vi har har stress hormon i kroppen gennem længere tid, kan det resulterer i inflammation i kroppen, hvilket kan medfører smerter.

Derfor kan smerter være forbundet med andre problematikker og da vi arbejder ud fra at krop og sind hænger sammen, er der mange følelser forbundet i smerterne.

Derfor kan du også opleve, at dine smerter forsvinder eller bliver væsentligt reduceret gennem samtalerne.

Kroppen fortæller mange ting og jeg vil anbefale dig også at prøve Neuro systemisk krops terapi.

Gennem samtale hjælper jeg dig med, at forstå din smerter. I hvilken sammenhæng er de

opstået og hvor længe har du haft dem. Vi finder også nye strategier og metoder til hvordan du kan leve dit liv med smerter, forstå de signaler som din krop giver dig, så du bedre kan acceptere dem og fremover reagerer hensigtsmæssigt på dem.

Neuro Systemisk Krops Terapi

Måden vi arbejder med kroppen er ud fra viden om nervesystemet.

Fra studier ved man, hvilke områder i kroppen der aktiveres ved forskellige følelser.

Følelser bliver bundet i vores organer og muskler. De påvirkes af hormoner.

Man siger at "hormoner er følelser og følelser er hormoner "

Vi arbejder meget med Iliopsoas musklen, en muskel der ligger dybt i maven. Psoas musklen spænder op for at beskytte os, når vi oplever noget ubehageligt, traumer, stress mv.

Lav en Aftale!​​​

Samtalen kan foregå på flere måder.

Det bedste er, at vi mødes. Jeg har nogle skønne lokaler hvor vores samtale kan foregå trygt og uforstyrret.

En anden mulighed er, at gøre det over skype. Det eneste krav hertil er, at jeg kan se dig under samtalen.

Det hele starter med det,
du vælger at gøre idag

Fra Stress tibevidst Fokus!​​​​!

• forstå dit nervesystem og din krops symptomer på en helt ny og befriende måde.

• forstå det der stresser/ presser dig og hvor det stammer fra.

• få redskaber til, at håndtere det der udfordrer dig.

• forstå dine tanker, kunne styre dem, så de ikke styre dig.

• få andre tanker om dig selv.

• blive fyldt af ressourcer.

• genfinde glæden ved livet.

• erkende, at du også bare er menneske.

• Du vil finde essencen i DIG

Du vil ...